Analityka internetowa

Zarabianie poprzez monitorowanie

Monitoruj zachowanie Klientów

Podejmuj świadome działania

Wydawaj pieniądze na skuteczne działania

John Wanamaker

„Połowa pieniędzy wydawanych na reklamę jest wyrzucana w błoto. problem w tym, że nie wiem, która połowa.”

Jakie możliwości daje nam strona internetowa?

Powyższe słowa zostały wypowiedziane przez Johnego Wanamakera, który żył w latach 1838-1922 i uznawany jest za pioniera marketingu. Na szczęście dzisiaj, w przypadku działań online jest w stanie dokładnie stwierdzić co nam przynosi zyski, a w których miejscach pieniądze są po prostu marnowane.

Wykorzystując odpowiednie narzędzia jesteśmy w stanie określić:

  • jakie podstrony odwiedzają nasi Klienci i ile czasu na nich spędzają,
  • w jakim wieku są nasi Klienci, gdzie mieszkają, oraz jak trafili na naszą stronę,
  • monitorować ruch na stronie i sprawdzać czy Klienci poruszają się z łatwością po stronie,
  • monitorować sprzedaż i dokładnie określać, które kanały oraz kampanie przynoszą oczekiwane rezultaty,
  • oraz znacznie więcej!

Co nam to daje?

Na pewno zastanawiasz się jak możesz wykorzystać powyższe informacje w swoim biznesie! Oto kilka przykładów.

Planujesz uruchomić kampanię na Facebooku, która zareklamuje Twój produkt. Jednak czy wiesz jaka jest Twoja grupa docelowa? Zapewne masz jakieś wyobrażenie na ten temat, ale czy jest ono prawdziwe? Swojego czasu prowadziłem kampanie, dla ekskluzywnego sklepu, którego właściciel był przekonany że jego targetem są kobiety w wieku 45+ i tak też tagretowali swoje działania. Jednak na podstawie przeprowadzonych działań okazało się, że najbardziej zaangażowana grupa odbiorców to kobiety w wieku 30 – 45 lat.

Załóżmy że wysyłasz do swoich Klientów maile z informacjami o nowej usłudze lub produkcie. Czy wiesz, że możesz sprawdzić, które maile dotarły do odbiorcy, sprawdzić czy adresat je przeczytał, a jeśli tak to czy później przeszedł do strony i dokonał zakupu? Z własnego doświadczenia wiem, że wiele firm prowadzi – nawet nieświadomie – kampanie email, jednak nie analizuje ich skuteczności, w skutek czego pracownicy tylko tracą czas, a właściciele pieniądze

Czy warto?

Jeżeli działasz w internecie, to odpowiednia analiza posiadanych danych powinna być Twoimi priorytetem, ponieważ to ona pozwala Ci planować dalsze działania oraz określić odpowiednie cele do realizacji.

Zadzwoń do mnie

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania i zaplanuje nasze spotkanie!

507-278-136

Dane firmy

SmallSite Krzysztof Skrzypek
ul. Reymonta 2/3
40-026 Katowice
NIP: 954-264-84-81

Numer telefonu

+48 507-278-136

Email

kontakt @ siteninja.pl